שמירה על הניקיון בזמן שיפוץ

צריכים פוליש לרצפה?
ניקיון לפני מעבר דירה? ניקיון אחרי שיפוץ?
רוצים ניקיון יסודי במחיר אטרקטיבי?

שקט משפצים, נא לשמור על הניקיון!

החלטה על שיפוץ הבית משולה לא אחת להחלטה על בנייתו. במיוחד כאשר היא כרוכה בהוספת קירות או בשבירת קירות קיימים, בחידוש ריהוט ישן ובעבודות הכרוכות בהכרח ביצירת לכלוך ופסולת.

בשלב הראשון חשוב לערוך תכנית שיפוצים כוללת ולתמחר בקפידה את מרכיביה. כך קל יותר לייחד את הכסף לכל אחד ממרכיבי השיפוץ ולקיים מעקב שוטף אחרי ההוצאות. על מנת להגביר את הסיכוי למיצוי הפוטנציאל המרבי והמיטבי מהשיפוץ חשוב לפנות אל בעלי מקצוע ייעודיים בכל אחד מהתחומים שבהם נדרש שיפוץ כגון רצפים, טייחים, חשמלאים, נגרים ועוד.

מי מכם שרוצים לבצע חלק מהשיפוץ במו ידיהם, יכולים לקפוץ לחנות חומרי בניין הקרובה לביתכם ולרכוש מוצרים שמיועדים לעבודתDIY  – עשה זאת בעצמך. תוכלו למצוא צבעים מתאימים, חומרי איטום, דבקים וכל מה שאתם עשויים להיזקק לו. במידה ואינכם יודעים בדיוק מה אתם צריכים, מוכרי החנות יעזרו לכם למשל להזמין ולקבל בדיוק את הצבע שיתאים לחידוש רהיטים בצורה טובה שתואם את העדפתכם.

יש קווי דמיון ואף השקה רבים בין בניית בית ובין שיפוצו, ולו רק בשל העובדה כי השיפוץ כולל מרכיבים, בעלי מקצוע שונים, מתכונת עבודה, חומרים וצורך לייחד מחשבה לתכנון בשינוי הפנימי, בהוספת דברים ובעיצוב כפי שהם מהווים חלק בלתי נפרד מבנייה.

אותה גברת בשינוי אדרת נראית כמו גברת אחרת

אכן, אותה גברת בשינוי אדרת נראית כמו גברת אחרת. כך, בהשאלה, גם בית משופץ נראה כבית חדש אבל שונה מהבית שאותו רכשתם או בניתן בשעתו. שיפוץ בית מאפשר להפיק לקחים וליישם אותם: לדוגמה אם בבית הקיים המרחב במתחם מסוים צר- ניתן להרחיבו בעת השיפוץ; אם רהיטים מחומר מסוים נשחקים ואם בדים מתרפטים או נפרמים- שיפוץ הבית הוא הזדמנות לחדש אותם ולהחליפם בחומרים איכותיים ועמידים יותר.

שיפוץ דירה, בעיקר כזאת המצויה בבניין שיש בו שכנים, צריכה להיעשות תוך התחשבות מרבית בזכותם לשקט ולניקיון. מניעת מפגעים היא אתגר בתקופת השיפוץ. בכל מקרה רצוי ליידע אותם על אודות השיפוץ, להתנצל על אי הנוחות הזמנית שהוא גורם ולעשות כל מאמץ לקצר ככל שניתן את אותם שלבים בשיפוץ שכרוכים ביצירת רעש ולכלוך. בסיום השיפוץ, כשמזמינים ניקיון לאחר שיפוץ, אפשר לפנק את חדר המדרגות בניקיון נוסף.

בשונה מתכנון בית ומבנייתו מ”אפס”- שיפוצו מתבצע בתוך מתחם נתון. אפשרויות השיפוץ הפנימיים נגזרות, כמובן, מרצון הדיירים אבל בהינתן הצורך להתחשב במגבלות השונות.

עבודת גימור וניקיון

על מנת לשמור על ניקיון גם במהלך השיפוץ חשוב לסיים כל שלב בעבודה ולא להותיר פסולת. אמנם ניקיון לאחר שיפוץ יכסה את כל סוגי הלכלוכים, אך יש לכך גם חשיבות בטיחותית (ובריאותית). לכן תודעת הניקיון צריכה להישמר בכל משך השיפוץ והשאיפה לניקיון מרבי צריכה להנחות אתכם ואת בעלי המקצוע המבצעים שיפוץ. הניקיון מהווה חלק בלתי נפרד מעבודת השיפוץ. היא כרוכה במחויבות של המשפצים והיא מצויה גם באחריותם של הדיירים.  גימור מוקפד מחייב בהכרח הקפדה על ניקיון, סילוק כל מפגע פוטנציאלי, השבת הסדר והניקיון על כנם.

מאמר קודם
מאמר הבא
Call Now Button דילוג לתוכן