לא רק לנקות את המשרד כי אם לשמור עליו מתוחזק לאורך הזמן

צריכים פוליש לרצפה?
ניקיון לפני מעבר דירה? ניקיון אחרי שיפוץ?
רוצים ניקיון יסודי במחיר אטרקטיבי?

שמירה על רמת הניקיון  בסביבת העבודה היא חשובה מאד, אך שמירה על רמת סטריליות והיגיינה היא חשובה לא פחות . מדובר פרויקט  ארוך טווח המצריך שיתוף פעולה הדדי הן מצד העובדים והמעבידים.  פרויקט זה נוגע בתחום של חינוך ומודעות לדבר כמו כן רכישה של אמצעים נכונים לתחזוקה. הנה כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם:

כעת שהזמנתם שירותי ניקיון עבור המשרדים שלכם, ודאגתם לסביבת עבודה מסודרת ונקייה ונהניתם משירותי הניקיון המקצועיים והטובים ביותר שחברת ניקיון יכולה להציע עבורכם, עכשיו זה הזמן להשקיע לא פחות אנרגיה למען תחזוקת אותו ניקיון וסדר לאורך זמן. נכון שחשוב להמשיך ולהזמין שירותי ניקיון על בסיס קבוע,  אך נוסף על כך מאוד חשוב לעמוד על המשמר בכל הנוגע לשמירת ההיגיינה וסטריליות של סביבת העבודה.

מדוע כה חשוב לשמור על היגיינה בסביבת העבודה?

כיום, משרדים רבים ממוקמים במבנים גדולים לאו דווקא מרווחים ולעיתים ללא אוורור נאות, אם משום שאין מספיק חלונות וגם יש מספיק חלונות- עדיין הם נותרים סגורים במהלך יום עבודה. מצב זה יוצר תלות באוויר ממוזג בלבד, מה שיוצר, לצערנו, מצב אופטימלי להתפתחות של חיידקים והפצתם. הדרך למגר תופעה זו היא לשמור על סביבת עבודה נקייה היגיינית וסטרילית ככל הניתן. בכך ניתן למנוע הפצה של מחלות בקרב עובדים, ולצמצם מצב בו  של עובדים מחסירים ימים בשל הידבקות ממחלות, תופעה המזיקה מאוד הן לעובדים שמפסידים ימי עבודה חיוניים, והן למעבידים שבכך ניכרת ירידה בתפוקת העבודה. כמעבידים, סביר להניח  שבמהלך עיצוב חלל המשרדי, המחשבה על מתקניי ההיגיינה  במשרד איננה המחשבה הראשונה שתעלה בראשכם. אך חשוב לדעת שמחשבה על סביבת עבודה בריאה משפיעה מאוד לא רק על עיצוב החלל כי אם על רמת המוטיבציה של העובדים בחברה. פתרונות היגיינה הוא תחום רחב הנוגע בפרטים רבים כגון סביבת המטבח והשירותים, בחירה של סבון לחיטוי ואמצעי ייבוש כגון מגבות נייר. כל אלה תורמים מאוד לחוויה מעוצבת וסטרילית ולתחושה נינוחה בקרב עובדי המשרד- מה שתורם למוטיבציה גבוהה יותר בקרב העובדים, ואף לרמת מיצוב החברה בעיני המתארחים בה.

כיצד לשמור על סביבת עבודה נקייה והגיינית?

שלב ראשון – לשמור על מודעות גבוהה. באמצעות כלים של הפצת הרעיון, ו ניתן להעביר מסר ברור בקרב עובדי החברה על החשיבות שבשמירה על רמת היגיינה. אם באמצעות הרצאות ,שילוט, ניוזלטר- כל דרך בה תוכלו לעשות שימוש בתקשורת פנים ארגונית לשם הפצת הבשורה. המודעות לסטריליות במשרד מתבטאת בשלוש פעולות חשובות והן רחצה, ניגוב וחיטוי הידיים. ככל שיותר עובדים יקפידו ליישם את שלושת שלבים אלו, כך הרגל זה הוא שיהפוך למדבק במקום החיידקים.

שלב שני- המתקנים הנכונים-  בתחום זה רבים המוצרים וגם החידושים הטכנולוגיים שמתעדכנים ללא הרף מדי שנה. חברת חוגלה קימברלי ועוד חברות אחרות מצטיינות במתן פתרונות מסוג זה. פתרונות של מכלים ודיספנסרים אלקטרוניים לשליפת נייר לייבוש ידיים, ולשחרור של סבון קצף, שמטרתם לצמצם מגע ישיר לאפס אחוזים. חוסר במגע מונע הפצה של חיידקים ובכך תורם לחוויה סטרילית ולרמת היגיינה גבוהה בהרבה. נוסף על כך מתקנים אלו לרוב משחררים כמות מדודה של חומר גלם מתוך המוצר ובכך חוסכים עליות חשובות בתחזוקת המשרד.

111

דיספנסרים מעוצבים של חברת חוגלה קימברלי פרופשיונל, מתוך אתר חוגלה קימברלי פרופשיונל

שלב שלישי- פתרונות היגיינה מקיפים. נוסף על הדאגה של אמצעים לשמירה על סטריליות במקומות הברורים מאליהם כמו השירותים והמטבח, חשוב גם לתחזק אספקה של מוצרי היגיינה מקיפים כגון ג’ל היגיינה אישי ומטליות לחיטוי לשם ניקיון סביבת העבודה המידית- עמדת המחשב, המקלדת, שפורפרת הטלפון ועוד.  אלו פתרונות שייתנו מענה רחב יותר ומקיף למען תחזוקת תנאי ההיגיינה למען סביבת עבודה בריאה ונעימה יותר.

מאמר קודם
מאמר הבא
Call Now Button דילוג לתוכן