למה כדאי לשמור על ניקיון הבית והמשרד?

צריכים פוליש לרצפה?
ניקיון לפני מעבר דירה? ניקיון אחרי שיפוץ?
רוצים ניקיון יסודי במחיר אטרקטיבי?

בואו נודה בזה. אנחנו מאוד אוהבים להגיע בבוקר למשרד נקי ולחזור בערב לבית מבריק. יש משהו בריח הנפלא, בסדר שיש לנו בעיניים, שפשוט הופך את הכל לנעים יותר. העבודה יעילה יותר, השהות בבית כיפית אפילו יותר ואנחנו מרוכזים ושלווים יותר. אם אנחנו כבר עוסקים בווידויים, אז בואו נגיד את זה בקול רם: אנחנו שונאים לנקות. מראה הדלי והסמרטוט מעביר בנו צמרמורת, המטאטא מעורר אצל חלקנו תחושת חרדה ושואב האבק נתפס כסוג של אויב. אז למה בכל זאת כדאי להתגבר על החרדות האלה ולשמור על ניקיון הבית והמשרד?

נסו לחשוב לרגע איך אתם מתנהלים כשהבית נקי ומסודר, ואתם לא צריכים להעביר את ערימות הבגדים מפינה לפינה, או לחפש בין הכלים בכיור את הכוס הנקייה ביותר שיש תוך שאתם משכנעים את עצמכם ש”גם ככה שתיתי בזה קפה קודם, לא יקרה כלום אם אני אמלא את הכוס הזו מחדש”. סביר להניח שאתם מקבלים השראה להשקיע קצת יותר בעצמכם, אולי לקרוא ספר, לשתות כוס יין או להתרפק על הספה עם בן או בת הזוג. כי ככה זה. סביבה נקייה משרה אווירה רגועה ונינוחה, שאפילו יכולה לעודד אותנו להיות יעילים יותר ולעשות את הדברים שאנחנו באמת רוצים לעשות.

זה נכון גם לגבי עבודה. אולי לא תצליחו להעלים את ערימות הניירת, כי העבודה לא נגמרת לעולם, אבל תצליחו להתמקד במשימות שלפניכם טוב יותר בלי ספלי קפה ריקים על שולחן, פח שמאיים לעלות על גדותיו או אבק על המדפים. ככל שנעים לכם יותר במשרד, או בפינת העבודה שלכם, כך אתם מסוגלים להתרכז יותר, להיות יעילים ופשוט לעשות את המטלות שלכם בצורה הטובה ביותר.

הנה המסר המרגיע. זה שיש לניקיון הבית והמשרד יתרונות משמעותיים, זה לא אומר שאתם צריכים להיות משועבדים למשימת הניקיון. הרגלים קטנים יעשו את ההבדל, כמו שטיפת הכלים שלכם מיד לאחר האוכל או סידור השולחן בסוף יום העבודה – כדי שמחר בבוקר תדעו בדיוק מה סיימתם ומה עוד ממתין לטיפולכם. ניקיון יסודי אפשר לעשות אחת לשבוע, ואם יש לכם אפשרות לעשות זאת, היעזרו בגורם מקצועי. ההמלצה הזו היא בוודאי רלוונטית למשרד או לבית העסק, שהרי כמנהל יש לך עניין רב לשחרר את העובדים שלך לעבודתם ולחסוך מהם משימות מיותרות שיפריעו לתפקודם בעבודה המקצועית. צוות ניקיון או השכרת שירותיה של חברת ניקיון מקצועית – יעשו את החיים שלכם הרבה יותר קלים.

מאמר קודם
מאמר הבא
Call Now Button דילוג לתוכן