כיצד לבצע ניקוי של חיפוי קירות

צריכים פוליש לרצפה?
ניקיון לפני מעבר דירה? ניקיון אחרי שיפוץ?
רוצים ניקיון יסודי במחיר אטרקטיבי?

החלטתם לבצע חיפוי קירות בבית שלכם? כנראה שאתם הולכים ליהנות מחידוש פני הבית, ושינוי כולל של המראה של החדר בו בחרתם לבצע את החיפוי. כמו כל עבודת שיפוץ ושדרוג המתבצעת בתוך הבית, כך גם עבודה זו יכולה להיות מלכלכת, ולהותיר אחריה עבודת ניקיון רבה. במאמר שלפניכם נסביר בקצרה על החיפוי עצמו, על הדרך הטובה ביותר למניעת הלכלוך שיכול להיווצר כתוצאה מעבודה זו ועל היבטים שונים של ניקיון לאחר שיפוץ.

ניקיון לאחר שיפוץ

מה זה בכלל חיפוי קירות?

מדובר בטכניקה לעיצוב פנים וחוץ הבית, באמצעות כיסוי מלא או חלקי של קירות הבית (הפנימיים או החיצוניים) בתבניות כיסוי מיוחדות. ניתן לבצע חיפוי בקרמיקה, באמצעות תבניות אמן מיוחדות או באמצעות תבניות סטנדרט, ולהשלים את מראה הבית שלכם לפי רצונכם האישי. רבים בימינו בוחרים לבצע חיפוי קירות, בעיקר בסלון, בכניסה לבית, ובמסדרונות הבית, ולעתים יבצעו עבודות חיפוי גם בחדרי השינה והאמבטיה.

רבים רואים בשיטה זו כשיטה המועדפת עליהם לעיצוב הבית, מכיוון שהיא קלה ליישום באופן יחסי, ומקנה שינוי דרסטי במראה של החדר, או החלל בו התבצעה עבודת החיפוי. חשוב לציין שעיצוב באמצעות חיפוי יכול להתבצע בהתאמה לסגנונות עיצוב מודרניים לצד סגנונות עיצוב קלאסיים יותר, בזכות שפע דוגמאות החיפוי הרחב המוצעות כיום בשוק.

הניקיון הכי יעיל מתחיל במניעת הלכלוך

חיפוי קירות היא עבודה מלוכלכת, שמשאירה אבק במקרה של חיתוך תבניות החיפוי, וחומרי הדבקה על הקירות, הרצפה ואבני החיפוי עצמן, נוסף לקרטונים ולחתיכות עץ שמשמשות לייצוב התבניות בעת הצבתן. עבודה זו יכולה להתבצע בצורה נקייה ללא התזה של חומרים מיותרים, אך ברוב המקרים קשה מאוד לבצע עבודה נקייה במאת האחוזים, ולכן כן מומלץ בסופה להזמין ניקיון לאחר שיפוץ. בנוסף, בכל מקרה, מספר שעות לאחר ביצוע העבודה יש צורך להסיר את הקרטונים ושאריות העץ לייצוב התבניות, ולהסיר שאריות חומר הדבקה מבין התבניות עצמן.

מכיוון שמדובר בעבודה מלכלכת, כדאי מאוד לפרוש משטחים מפרידים על הרצפה והקירות בסמוך למקום ביצוע עבודת החיפוי. חיפוי קירות נקי ידרוש עבודת ניקיון מועטת, בעוד חיפוי מלוכלך ידרוש שעות על גבי שעות של עבודת ניקיון לאחר שיפוץ. זאת כמובן בהנחה שהרצפה לא כוסתה כראוי בשכבת עיתונים או ניילון.

ניקוי חומרי הדבקה מהרצפה והוצאת החומרים המפרידים בין התבניות

לפני הפרדת שבבי העץ או הקרטון המשמשים לייצוב התבניות בעת ייבושן על הקיר, יש צורך להמתין מספר שעות עד לייבוש מלא של חומר ההדבקה. לאחר שהתייבש, ניתן להסיר את חומרי העץ ולהסיר שאריות של חומרים שנדבקו לקיר באמצעות סכין יפני.

על מנת להסיר שאריות של חומרי הדבקה שניתזו לרצפה יש להשתמש בחומר מיוחד שממיס את חומר הדבק הנ”ל, או באמצעות שיוף יסודי של הנתזים שנפלו אל הרצפה.

מאמר קודם
מאמר הבא
Call Now Button דילוג לתוכן