איך ניקיון הבניין עוזר בשמירה על ערכו הכספי של הנכס

צריכים פוליש לרצפה?
ניקיון לפני מעבר דירה? ניקיון אחרי שיפוץ?
רוצים ניקיון יסודי במחיר אטרקטיבי?

האם מראהו הכללי של הבניין משפיע על ערכו? תארו לעצמכם שמגיע היום בו אתם מחפשים עסק או דירה לרכישה או מכירה, אתם נכנסים לבנין או למתחם הפוטנציאלי, האם מידת הניקיון והאסתטיות שלו תשפיע על הסכום אותו תסכימו לשלם בעד הנכס עצמו או דירה בנכס? ושאלה חשובה עוד יותר, האם תסכימו לרכוש נכס המצוי במתחם שאינו מתוחזק מבחינת ניקיון?

נכס נקי הוא לאו דווקא הפרמטר הבודד לשמירה על ערכו הכספי, אסתטיות וחזותיות מרשימה נובעת מאיכות ביצוע עבודת הניקיון ותחזוקת המראה והנראות החזותית הכללית של הבניין, שיכולה להתבטא באלמנטים פשוטים אך מחושבים כמו תחזוקת צמחיה, שמירה על ניקיון הגינה, ניקיון בטכנולוגיות ברמה גבוהה- הרבה מעבר להעברת מטאטא ומגב…

השפעת מראה הבניין על מחירו של הנכס

מראה הבניין משפיע על מחירו של הנכס באופן שכלל אינו קשור לפרמטרים הנדלניים והמסחריים, אלא דווקא באלה הפסיכולוגיים. השפעת ההיבט האנושי על המחיר, מתבטא לא רק בתחום הנדל”ן הפרטי והעסקי אלא כמעט בכל תחום שוק המלווה את חיינו, בין היתר בתחום הבורסה, נושא החינוך, הבריאות והצרכנות בכלל. כאשר אדם נכנס אל תוך חלל שאמור או עתיד לשמש אותו כפוטנציאל לבית מגורים עתיד, או מקום בו יתנהלו עסקיו ביומיום השגרתי או לצורכי השקעה. עסקאות נדלן לא מעטות נפלו על חתיכת נייר סוררת או עציץ מאובק על כן, בניינים משותפים הן הפרטיים והן העסקיים/ארגוניים נוטים לבחור בחברת ניהול ותחזוקת בניינים.

אבל מה בנוגע לבניינים משותפים ועסקים בערי פיתוח? האם אלה יישארו מאחור רק מפני שלא יכולים להרשות לעצמם להחזיק חברת ניהול ותחזוקה איכותית מס’ פעמים בשבוע?

דיירים רבים אינם יודעים אבל לרשויות המקומיות ישנו בנק סיוע ותקצוב אפשרי אשר מיועד לתמוך גם בשכבות המוחלשות שמעוניינות וזכאיות לאווירה נקייה ונעימה. התקצוב מסבסד תוך השתתפות מינורית של הדיירים חברות ניהול אשר משתתפות במכרזים השונים של הרשויות המקומיות ופועלות בימים אלה ממש להגברת המודעות וטיפוח הדיור המשותף במגזרים השונים בכלל ובשכבות המוחלשות של האוכלוסייה בפרט.

שתי דירות בשני בניינים סמוכים בני 5 שנים במחירי שוק זהים הנמכרות במחירים שונים- הייתכן?

כמובן שייתכן, ברחוב ארלוזורוב בתל אביב תוכלו למצוא בניינים ובתי משותפים בעל חזות שתי וערב, בניין אשר מתוחזק כראוי ושכנו אשר נראה כאילו הוצב לצידו כאילו בטעות – ממש כתאום לא זהה לאחיו המטופח. חשוב מאוד לדעת כי האפשרות לקבל מחיר טוב יותר והסיכון שלא לסגור עסקה כלל, בשל ובזכות מראה הנכס מושפע באופן בולט במיוחד מניקיון, טיפוח וניהול איכותי, רציף ושוטף של הנכס.

שמירה על הבניין במצבו החדש – האם מנקה תורן יספיק

בפירוש לא! מנקה תורן או אחד השכנים לא ינקו ויתחזקו את הבית באותה מידה בה תבצע זאת חברת ניהול שתבצע בקרה שוטפת, תיענה לפניות הדיירים ותשמש כלי שימושי לשמירה על ערכו של הנכס. חברות ניהול שונות אף יספקו ייעוץ לייעול תחזוקת הבית וינהלו את נושא התשלומים והמחויבות כלפי הניקיון הכללי של הבניין.

הניחוח הציוד המתקדם והדינאמיות של הניקיון בפנים הנכס ומחוצה, האווירה האסתטית והתחזוקה היעילה משפיעים באופן משמעותי על הרושם הראשוני וההתלהבות של הרוכשים או השוכרים הפוטנציאליים על כן אין כאן כל עוררין על כדאיות ותנובת השירות המקצועי.

מאמר הבא
Call Now Button דילוג לתוכן