ניקיון הבית מועיל לבריאות

לפעמים, ברגע של עצלות או דחיינות, אנחנו מחליטים שיש לנו זמן ואנרגיות לנקות רק חדר אחד בבית, ומתחילים לקבוע קריטריונים ומדדים שיעזרו לנו להחליט מהו החדר שאותו ננקה היום. סביר להניח שעד שתתקבל ההחלטה – הדחף לנקות יחלוף וחדר הנבחר ימתין לפעם הבאה שתשרה עליכם רוח הניקיון. אלא שניקיון הבית הוא הרבה יותר מטלה שגרתית שצריך לבצע פשוט כי צריך. הניקיון הוא גם קריטי לשמירה על הבריאות שלכם. חשבו על החדרים השונים בבית ועל ההשלכות האפשריות של לכלוך בהן. אם המטבח מטונף והכלים אינם נקיים, אתם נחשפים לחיידקים ואולי אף לעובש. אם האמבטיה לא נוקתה כמה חודשים טובים, הבקטריות חוגגות בה, ולישון בחדר מלא אבק בוודאי איננו דבר חיובי למערכת הנשימה שלכם.

אם השתכנעתם והחלטתם לשנס מותניים ולצאת לדרך, קודם כל – ברכות! לפני שאתם מתחילים וודאו שיש לכם את כלי הניקיון הדרושים לכם והצטיידו גם בציוד עזר כמו דלי, מגב, סמרטוט רצפה, כפפות שיגנו על ידיכם מפני האקונומיקה וכן רצוי שתחליפו את החליפה המחויטת בבגד פשוט יותר, כדי שאם יישארו עליו כתמי אקונומיה (שנשארים לנצח) זו לא תהיה אבדה גדולה.

כעת, כשאתם מצוידים ולבושים למשימה, אפשר לצאת לדרך. בחרו לעצמכם שיטת עבודה מוגדרת ומסודרת שתהיה נוחה לכם יותר. תוכלו להחליט שאתם מנקים כל חדר בפני עצמו, או שאתם עובדים בשיטה רוחבית – מטאטאים את כל הבית, מנגבים את האבק מכל הרהיטים בכל החדרים ולבסוף שוטפים את כל הרצפות ביחד. השיטה הנכונה היא רק זו שתהיה לכם נוחה יותר, ובכל זאת הנה כמה טיפים קטנים שיכולים לשדרג ולעזור לכם לשמור על ההישגים:

  1. הניחו על מדפי המקרר ניירות עטיפה או מגבות נייר שיעזרו לכם לשמר את הניקיון היסודי והמרשים שלכם.
  2. הכניסו למכונת הכביסה גם פריטים שלא חשבתם שניתן לכבס, כמו השטיח של המטבח או הווילון באמבטיה. גם להם מגיע לעבור ניקוי יסודי מפעם לפעם.
  3. אם ניקיתם באופן יסודי ממש לאחרונה ואתם רוצים לשמר את הקיים, הקפידו לשאוב את השטיחים ולטאטא את הרצפות לפחות אחת לשבוע. כך הבית ימשיך להיראות נקי גם מבלי שתהפכו את כל הרהיטים על ראשיהם.

הכלים הללו הם כמובן חלק קטן ממגוון שינויים והרגלים שתוכלו להכניס לסדר היום שלכם כדי לייעל את ניקיון הבית, לשפר את הסביבה שבה אתם חיים וגם כדי לשמור על הבריאות שלכם. הניקיון הוא חלק בלתי נפרד מאורח החיים שלכם, אל תתפשרו עליו.