תחזוקה ושמירה לפרגולות ודקים

צריכים פוליש לרצפה?
ניקיון לפני מעבר דירה? ניקיון אחרי שיפוץ?
רוצים ניקיון יסודי במחיר אטרקטיבי?

אין ספק שלאחר שמתקינים בגינה פרגולה ו/או דקים הגינה מקבלת נופך שונה לחלוטין ונעים הרבה יותר לצאת לבלות בה גם עם המשפחה וגם עם אורחים וחברים.

בכדי לשמר את מצב זה חשוב מאד לשמור על הפרגולות והדקים ולתחזק אותם בצורה נכונה.
שמירה נכונה על עץ הפרגולה והדקים אינה מסובכת ואינה דורשת מאמץ רב, אך חשוב מאד להקפיד על כך על מנת ליהנות מהשקעתכם לאורך שנים.

ישנם מספר גורמים עיקריים אשר יכולים להזיק לעץ אשר נמצא בגינה-

מזג אוויר
הפרגולה נמצאת במקום אשר חשוף כל הזמן לפגעי מזג האוויר השונים, אם זה השמש הקופחת ואם אלו הגשמים, מה שיכול לגרום להתייבשות העץ, דהיית הצבע וסדקים בקיץ ולעומת זאת בחורף העץ יכול לספוג לתוכו מים.
בכדי להימנע ממפגעים אלו חשוב להקפיד לשמר את העץ בצורה נכונה, ע”י מריחת שמן אשר שומר על העץ ומדי כמה שנים אם יש צורך אז גם לחדש את הצבע.
תהליך שימור הפרגולות לא דורש מאמץ רב, יחד עם זאת מומלץ מדי כמה שנים לקרוא לבעל מקצוע אשר יחדש את מראה העץ בצורה מקצועית יותר.

לכלוך ואבק
תופעת הלכלוך והאבק חשובה ושכיחה יותר בפרגולות ודקים מקורים אך חשוב מאד לטפל בה גם באלה שאינם מקורים.
בכל מזג אוויר, כפי שאנו שומרים על הבית נקי מלכלוך ואבק, מומלץ לשמור ולהגן כך גם על הפרגולות והדקים שנמצאים בחוץ.
חשוב להעביר עליהם סמרטוט לח לניקוי האבק וכמובן שעדיף שלא להשתמש בצינור ובמים בכלל על מנת לא לפגוע בעץ ולגרום להתבלות מוגברת.

חרקים ומזיקים
ישנם סוגים שונים של מזיקים אשר יכולים להרוס את העץ, אם זה תולעים, חרקים או יונים וציפורים אחרות אשר מתמקמות ומקננות בגינתינו.
כיום, הרבה מאד מהפרגולות מיוצרות מלכתחילה מעץ המכיל חומרים למניעת חרקים ותולעים, אך גם במקרים שלא כך המצב, ישנם חומרים שונים לשימור העץ אשר שומרות עליו לאורך שנים.
בעיית היונים והציפורים אשר מקננות ומשאירות לכלוך רב ולשלשת (צואת יונים) אשר מכילה חומצה שעלולה להרוס את העץ ניתנת לפתרון ע”י אביזרים שונים להרחקת יונים, כגון דוקרנים, רשתות וחוטי רטט. מומלץ להשקיע סכום חד פעמי ולהיעזר בשירותי חברה להרחקת יונים אשר תתן לכם פתרון מקצועי לאורך שנים.

מאמר קודם
מאמר הבא
Call Now Button דילוג לתוכן