שמאי מקרקעין להערכת נכס אחרי שיפוץ

צריכים פוליש לרצפה?
ניקיון לפני מעבר דירה? ניקיון אחרי שיפוץ?
רוצים ניקיון יסודי במחיר אטרקטיבי?

שמאי מקרקעין להערכת נכס אחרי שיפוץ

כשמגיע הזמן למכור את הדירה, לא תמיד תוכלו לדעת מהו המחיר הנכון לבקש עבורה. ניתן לעשות הערכה של מחיר המכירה של הדירה שלכם על סמך עסקאות שבוצעו באזור ולהציע אותה במחיר שקבעתם. יחד עם זאת כדאי לדעת שמחיר הדירה מושפע מגורמים נוספים כגון שיפוץ נרחב, ניקיון יסודי וכמובן מהשונות במאפייני הנכס.

אפשרות אחרת היא להזמין שמאי מקרקעין לפני מכירה שיבצע הערכת שווי לנכס שלכם. הוא יבצע בדיקות מעמיקות לנכס, יעריך את מצבו הפיזי והסביבתי, יקבע מחיר ריאלי בהתאם למאפייני הנכס וכך נמנע אי וודאות בקשר לערכו של הנכס בשוק. השמאות תהיה כרוכה בעלות כספית אך עשויה הן לסייע לכם למכור את הנכס במהירות והן לגלות כי המחיר שאתם דורשים נמוך מערכו האמיתי.

בין אם החלטתם לבצע הערכת שווי על ידי שמאי מקרקעין מומחה ובין אם לא, זכרו כי לצעדים שתנקטו יכולה להיות השפעה אמיתית על המחיר. בשורות הבאות נפרט לכם מספר צעדים שיכולים לסייע לכם להגדיל את ערך הדירה, כגון שיפוצים, ניקיונות, תכניות בניין עיר ופרוקטים המתרחשים בסמוך לנכס שלכם. מודים לכם על הסבלנות ומאחלים לכם קריאה נעימה ומכירה משתלמת..

מה משפיע על ערך הדירה לאחר שיפוץ?

  • שיפוץ מסיבי. שינויים רבים שנעשו בבית כמו שינוי של תשתיות החשמל והצנרת, חיפויים מיוחדים ברצפה ובקירות ותוספות מבניות כמו בניה על הגג, בריכה או ג’קוזי שנוספו לבית ועוד.
  • שיפוץ חיצוני של הבניין. חיפוי וצביעה של הבניין באופן חיצוני, שדרוג הלובי והמעליות יכולים לתרום באופן משמעותי להערכה גבוהה יותר בתהליך הערכת שווי לנכס.
  • פרויקטים של תמ”א 38. בפרויקטים אלה מבנים מקבלים שדרוג וחיזוק. מו כן הדיירים נהנים מתוספות הניתנות על ידי היזם כמו חדרים נוספים, מרחבים מוגנים, מרפסות פתוחות, סידור חניות ועוד. דירות ישנות מקבלות פנים חדשות וערכן בשוק עולה באופן משמעותי.
  • ניקיון הדירה ומצבה הפיזי. סקר שוק נרחב שנערך ברחבי ארה”ב העלה שבתים ונכסים שעברו ניקיון יסודי נמכרו בממוצע בכ-7 אחוזים יותר מנכסים מקבילים. כלומר, ניקיון יסודי על ידי חברת ניקיון יכול להיות שווה ערך לשיפוץ ניכר.

הבדיקות הפיזיות שיערוך השמאי לקראת הערכת שווי לנכס

  • בדיקת מצב הקירות והמבנה. סדקים, סימני רטיבות, מצב הטיח וליקויי בניה.
  • בדיקת מערכות חשמל, תאורה ומים בדירה ובבניין עצמו. בדיקת מערכות נוספות במידה וקיימות כמו מעליות, גנרטור.
  • מצבם של החלונות הדלתות והמשקופים.
  • האם בוצע שיפוץ ובאיזה סדר גודל. האם נבנו תוספות במסגרת השיפוץ עם היתרי בניה תקינים. שינוי מהותי בבית עשוי להעלות את ערך הדירה.

בנוסף יערוך שמאי מקרקעין בדיקה של האזור ואת מחירי העסקאות באזור. הוא יבדוק את תוכניות האזור, תב”ע ויערוך בדיקות משפטיות ורק כאשר כל הנתונים נמצאים בידו הוא יבצע חישוב לערך הנכס. הליקויים, החריגות ורישומים בעייתיים שיתגלו במהלך בדיקותיו ישפיעו על ערך הנכס ועל היתכנות העסקה. לכן, רצוי לבקש הערכת שווי לנכס לפני מכירתו.

שמאי מקרקעין – שירותים נוספים

שמאי מקרקעין מבצע הערכות שווי מסוגים שונים, לרכישה או מכירה של דירה, הערכת שווי לבקשת הבנק למטרת בטוחה, להערכת ירידת ערך של דירה וגם כאשר מבקשים למכור דירה, במיוחד לאחר שעברה שיפוץ.

בנוסף, יכול השמאי לתת שירותים נוספים:

  • ליוויי פרויקט של תמ”א 38 – בדיקת היתכנות ובדיקות כלכליות לדיירים וליזם לפני תחילת הפרויקט ובמהלכו.
  • טיפול במיסוי מקרקעין מול רשויות המס וביצוע חוות דעת לצורך מס שבח.
  • ביצוע הערכת שווי לדמי שכירות.
  • שמאי מקרקעין מספקים חוות דעת לבית משפט ומשמשים כעדים מומחים בתביעות.

לסיכום, שווי הדירה עשוי לעלות כאשר נערך שיפוץ בנכס לכן כאשר יש בכוונתכם למכור את הנכס לאחר השיפוץ, כדאי לבצע הערכת שווי על ידי שמאי מקרקעין עבור הנכס שבבעלותכם, יתכן וערכו עלה משמעותית ואינכם יודעים על כך.

מאמר קודם
מאמר הבא
Call Now Button דילוג לתוכן