ראש נקי בבית נקי

צריכים פוליש לרצפה?
ניקיון לפני מעבר דירה? ניקיון אחרי שיפוץ?
רוצים ניקיון יסודי במחיר אטרקטיבי?

חלקנו מחכים לפסח כדי לעשות ניקיון יסודי בבית, מה שאומר שפעם בשנה אנחנו באמת מזיזים את המקרר, מנתקים את התריסים מהמקום ושואבים את הפאנלים. נסו להיזכר בתחושה הזו, רגע אחרי שסיימתם את הניקיונות והבית כולו מצוחצח, מבריק ומדיף ריח נפלא של חומרי ניקיון. זה הרגע שבו אתם כנראה גם אומרים לעצמכם שתשמרו על ההישג לאורך זמן ותתחזקו את מה שיצרתם, אבל מהר מאוד השגרה משתלטת והבלגן מתחיל להיווצר מחדש…

אם אתם רוצים לשמור על בית נקי ומסודר גם הרבה אחרי (ולפני) חג הפסח, אתם לא צריכים להזיז ריהוט כבד בכל פעם ולקרצף כל פינה אפלה בבית. נסו לבחור לעצמכם פרויקט אחד מרכזי אחת לחודש, אותו תוסיפו לשגרת הניקיון שלכם. למשל, החליטו בחודש הראשון שאתם משתלטים על ארונות המטבח, מבריקים אותם וזורקים לפח כלים ישנים או סירים שאין לכם כל שימוש בהם למעט הזדמנויות נוספות לאבק להיערם. בחודש השני תוכלו להתמקד בארון בחדר השינה ולבחור להעיף את הבגדים שלא לבשתם מזה שלוש עונות (וכנראה כבר לא תלבשו לעולם). בחודש הבא אפשר להחליט שהניירת הרבה צריכה לעבור הליך מיון קפדני ויסודי, שבסופו חלק ניכר מהניירת שלכם תמצא עצמה בפח המחזור – והחלק האחר ימצא עצמו בקלסרים, על פי קטגוריות ונושאים שתבחרו בעצמכם.

שמירה על ניקיון וסדר בבית לא אומרת שתהפכו לאובססיביים או שתתחילו לדרוש מהאורחים שלכם להשאיר את הנעליים שלהם בכניסה. זה פשוט אומר שאתם מחליטים לחיות במקום נעים ונקי, ולעשות סדר גם בפנים וגם בחוץ. שהרי סביבה מבולגנת יוצרת בלגן כללי שאין כל סיבה להכניס לחייכם. זה אולי נשמע מעט רוחני, אבל נסו לחשוב בכנות איך אתם מתנהלים כשהבית נקי, ואיך כשהוא נמצא בכאוס מוחלט. סביר להניח שמצב הבית משפיע גם עליכם – על שגרת יומכם, על ההתנהלות שלכם בבית, על האופן שבו אתם מתלבשים או מסתדרים לקראת יציאה החוצה, ואפילו על המידה שבה אתם נהנים לשהות בבית או לחלופין, בוחרים לשהות מחוץ לבית.

בחרו לעצמכם צעדים קטנים ושינויים מינוריים שיעשו הבדל משמעותי ויעזרו לכם להמשיך וליהנות מבית נקי ומסודר, שבו תוכלו ליהנות מזמן איכות עם הילדים, עם בן או בת הזוג, ואפילו עם עצמכם. אם יש לכם יכולת להזמין מנקה מקצועי או אפילו חברת ניקיון שתדאג לניקיון יסודי, אתם בהחלט מוזמנים לעשות את זה, אבל גם בתקציב דל יותר אפשר ליצור סביבה נעימה וסופר מזמינה, בלי להשקיע יותר מדי אנרגיות.

מאמר קודם
מאמר הבא
Call Now Button דילוג לתוכן