פוליש וקס או קריסטל – מה עדיף?

צריכים פוליש לרצפה?
ניקיון לפני מעבר דירה? ניקיון אחרי שיפוץ?
רוצים ניקיון יסודי במחיר אטרקטיבי?

פוליש ווקס או קריסטל

שמירה על רצפה נקייה, בבית או במשרד, היא מטלה בעלת חשיבות התורמת להיגיינה הסביבתית ולאיכות החיים של כל בני הבית. ניקוי רצפת פורצלן איננו זהה לניקוי רצפת שיש, פרקט עץ או רצפת לינולאום מודרנית. לכל סוג רצפה יש טכניקות ניקוי המתאימות לה, בשעה שלכל סוג גם החומרים הרלוונטיים לניקיון שיישמר את מראה הרצפה לאורך זמן. על אף מגוון הטכניקות וחומרי הניקוי, המשותף לכל סוגי הרצפות הוא הצורך בתחזוקה שוטפת. שתי טכניקות הניקיון הידועות ביותר הן אלו המכונות “פוליש וקס” ו-“פוליש קריסטל”. מה הם ההבדלים בין הסוגים הללו? ואיזה מביניהם עדיף?

פוליש וקס מקצועי

פוליש וקס הוא הותיק מבין סוגי הפוליש השונים. הטכניקה מבוססת על מריחה של שכבת חומר מיוחד המכיל שעווה (wax = וקס באנגלית). מריחת החומר באופן מקצועי מעניקה לרצפה מראה חלק ומבריק. בתהליך ההברקה ראשית מורחים את שכבת השעווה, ממתינים לייבוש מלא של הציפוי, ולבסוף מבריקים את הרצפה בעזרת מכונת פוליש ייעודית. בדומה לטכניקות אחרות, גם בפוליש וקס יש לזכור כי לא ניתן ליישם את הטכניקה על כל סוגי הרצפות.

פוליש קריסטלי לברק מושלם לאורך זמן

בדומה לפוליש וקס, גם המטרה של הפוליש הקריסטלי היא יצירת אפקט מבריק למשך זמן רב. אולם, תהליך יצירת הפוליש הקריסטלי והחומרים באמצעותם מפיקים את המראה הבוהק שונים. בטיפול הכולל פוליש קריסטלי מצפים את המרצפות בתהליך של ריאקציה כימית במסגרתו מחדירים את הברק אל תוך המשטח.

אז, מה עדיף?

אם כן, איזו טכניקת פוליש לרצפה מתאימה ביותר לניקוי והברקת הריצפה שלכם? כמובן שאין תשובה אחת בלבד לשאלה זו. בעודכם בוחנים את האפשרויות השונות חשוב לקחת בחשבון כמה משתנים. ראשית, ישנו שיקול כלכלי. פוליש וקס היא השיטה הזולה ביותר, אולם בצד המחיר הנמוך יחסית, יש לקחת בחשבון מספר חסרונות מרכזיים ולשקול גם את יתרונות השיטות האחרות על אף מחירן הגבוה יותר. למשל, חיסרון בולט בטכניקת הפוליש וקס מתגלה כאשר מזיזים רהיטים ברחבי החדר, כיוון שנותרים סימני גרירה על הרצפה. לאחר פוליש קריסטל לעומת זאת, לא נשארים סימנים של תזוזת רהיטים על המרצפות. בין אם תציבו בראש סדרי העדיפויות את שיקולי העלות, ובין אם את שיקולי העמידות לאורך זמן, חשוב לזכור כי ישנה חשיבות לבחירה בחברת פוליש מיומנת. לכל סוג רצפה יש להתאים את סוגי הכלים והחומרים המתאימים, לכן חברה בעלת ניסיון תדע להפיקת עבורכם את הברק המושלם.

מאמר קודם
מאמר הבא
Call Now Button דילוג לתוכן