כל מה שרציתם לדעת על רצפות אפוקסי ולא העזתם לשאול

צריכים פוליש לרצפה?
ניקיון לפני מעבר דירה? ניקיון אחרי שיפוץ?
רוצים ניקיון יסודי במחיר אטרקטיבי?

רצפות עשויות אפוקסי נמצאות בשימוש בעיקר במנים תעשייתיים ובמבני משרדים וזאת בזכות רמת העמידות הגבוהה שלהם כנגד פגעים ופגמים שונים אליהם הם חשופים מפאת השימוש הנרחב והייחודי הנעשה בהם. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הפכו רצפות אפוקסי ללהיט החם גם בקרב מבני מגורים וזאת בזכות האפשרויות הדקורטיביות אותן ניתן לממש באמצעות חומר ייחודי זה.

ממה עשויות רצפות אפוקסי?

כשאומרים אפוקסי למעשה מתכוונים לחומר כימי ייחודי בשם פוליאפוקסיד שתכונתו הייחודית הוא התקשות מהירה עם חומר מקשה, כאשר בשימוש תעשייתי שני החומרים (חומר הבסיס והחומר המקשה) מגיעים בנפרד ולטובת השימוש בהם מערבבים אותם בשטח, שם החומר מתקשה במהירות ומעניק את שכבת הריצוף העמידה והאיכותית ביותר שיש, כך שכיסוי רצפת מבנה תעשייתי מתקשה בתוך חצי יום עד יומיים בהתאם לגודל המשטח.

שיטות לביצוע רצפות אפוקסי

צביעת אפוקסי חיצונית – שיטה זו משמשת בדרך מבני תעשייה קיימים, שכן היא מאפשרת הנחת רצפת אפוקסי מבלי הצורך להסיר את שכבת הריצוף הקיימת. במהלך העבודה מונחות שכבות מקשרות בין הריצוף הקיים לאפוקסי המונח כשכבה העליונה המוחלקת בסיום העבודה למתן מראה מרשים ואחיד.

פילוס עצמי – השיטה הפופולארית ביותר המשמשת גם מבנים תעשייתיים וגם מבני מגורים, כאשר במהלך יציקת הרצפה ניתן לשלב בתוכה מוטיבים דקורטיביים, כמו פסיפסים ותמונות ייחודיות המשולבות ברצפה עצמה, בסיומה של העבודה מלוטשת הרצפה כך שכל האלמנטים המשולבים בתוכה נראים כחלק בלתי נפרד מהמשטח.

אפוקסי רב שכבתי – שיטת חיפוי רצפה הנותנת מענה למבנים תעשייתיים, כאשר יחד עם חומר הבסיס והחומר המקשה משולבים חלקיקי זכוכית או קוורץ בכדי לייצר משטח המונע החלקה, כאשר הרצפה מלוטשת שוב ושוב בכדי להחליקה ולהדק את המרקם. עובי הרצפה נע בין 2 מ”מ ל-6 מ”מ ובכך מעניק לה עמידות גבוהה כנגד שחיקה.

תחזוקה וניקוי רצפות אפוקסי

רצפת אפוקסי מתקשה בצורה מושלמת וטוטאלית, בזכות אטימות מלאה בין השכבה העליונה של הרצפה המשמשת את המבנה בו היא מותקנת ובין השכבה התחתונה שלה המתבססת על הריצוף הקודם או על בסיס המבנה, בזכות תכונה זו ניתן לשמור ולנקות את הרצפה בצורה קלה מאד, שפיכת מים ללא הגבלה ושימוש בכל חומרי הניקוי המוצעים כיום בשוק.

כמו כן, התקשות רצפת האפוקסי מעניקה אטימות מלאה גם לחומר עצמו, כך שגם במקרים בהם נשפך על הרצפה חומרים רעילים ושומניים, ניתן לנקותם בקלות, אפילו באמצעות מים בלבד ובכך לבטל את האפשרות של היווצרותם של כתמים ברצפה.

תכונות אלו והירידה הדרסטית במחירי החומר והתקנת הרצפה, בשילוב עם עיצובים דקורטיביים הפכו את רצפת האפוקסי לטרנד החם של עולם חיפוי הרצפה, ובין אם מדובר על רצפות מבנים, מוסדות ובתים פרטיים, לכולם הפתרון העיצובי והפרקטי המתאים ביותר.

מאמר קודם
מאמר הבא
Call Now Button דילוג לתוכן